Wijs je leden op het grote imago-onderzoek
4 november 2025
Alle golfers worden aangemoedigd om mee te doen aan het jaarlijkse imago-onderzoek - alle golfers dus ook golfclubbestuurders, commissieleden, golfbaaneigenaars, managers, greenkeepers en anderen.
Op GOLF.NL worden golfers opgeroepen om de enquête in te vullen, maar we willen graag zo veel mogelijk mensen bereiken. Daarom hopen we dat golfclubs en -banen de vragenlijst willen verspreiden onder hun leden.
Dit is een rechtstreeks link naar de enquête. Het invullen duurt zo'n twintig minuten, maar daar staat iets tegenover. Je krijgt de kans om je mening te geven over allerlei onderwerpen, bijvoorbeeld over topgolf, duurzaamheid en een veilig sportklimaat. Door mee te doen help je de golfsport om een goed beeld te krijgen van het huidige landschap en je maakt kans om tickets te winnn voor de Solheim Cup van 2026 op Bernardus. Niet alleen kaartjes voor jezelf maar ook voor vrienden.
Deel het imagoonderzoek eenvoudig via je eigen kanalen
We maken het je graag makkelijk. Via deze link vind je afbeeldingen en teksten die je kunt gebruiken voor je website, nieuwsbrief of social media. Voeg daar deze link naar de enquête aan toe: https://questionflow.validators.nl/survey/0d1be28f-8029-46fb-b94a-b8872a9ab64c.
Let op: de enquête is gemakkelijker in te vullen op een computer of laptop dan op een mobiele telefoon.
Het jaarlijkse onderzoek wordt uitgevoerd door Validators. De enquête is bedoeld voor golfers van elk niveau, van beginners tot zeer ervaren spelers. Niet-golfers ondervragen we in een ander onderzoek.
In de resultaten nemen we verschillende demografische kenmerken mee na een willekeurige steekproef. Het gaat dan bijvoorbeeld om leeftijd, geslacht, inkomen, arbeidssituatie en opleidingsniveau. Hierdoor kunnen wij de resultaten rangschikken, corrigeren en filteren voor eventuele verschillen tussen subgroepen in de samenleving, waardoor een nauwkeuriger beeld ontstaat van de algemene opinie over het imago van golf.
Je kunt de enquête invullen tot en met 19 november 2025. Onder de respondenten verloten we 5 x 4 kaarten voor de Solheim Cup (ter waarde van €125 per stuk). Validators doet een gerandomiseerde loting onder de deelnemers die hun e-mailadres hebben achtergelaten en neemt contact op met de winnaars.
Validators voert het onderzoek uit en is een Nederlands onderzoeksbureau met veel expertise in kwantitatief imago-onderzoek. Validators is ISO 27001 en 20252 gecertificeerd en is tot tweemaal toe uitgeroepen tot beste onderzoeksbureau van Nederland.