Terug naar Onze historie

Hulp bij archivering van je clubgeschiedenis

De Commissie Erfgoed begeleidt golfclubs en -banen bij het vastleggen van hun eigen geschiedenis.

Het is aan te bevelen om papieren en digitale documenten goed te archiveren. Als je tijdig begint met de inrichting van het historisch archief, kost het onderhouden hiervan slechts weinig tijd.

Het inrichten van de goed (historisch) archief kun je het beste doen aan de hand van van de organisatie van de club (bestuur en commissies, secretariaat, baan, wedstrijden, horeca, evenementen, etc.). Dit betreft onder meer correspondentie, vergaderdocumenten en beeldmateriaal. Voor beeldmateriaal is het van belang te archiveren op basis van de vier W’s (wie, wat, wanneer, waar).

Het is ook van belang om het clubarchief te digitaliseren, te beveiligen en een back-up te maken.

Historicus en archivaris Arnout Janmaat, tevens lid van de Commissie Erfgoed, kan je club adviseren op het gebied van archivering. Belangstelling? Mail ons en maak een vrijblijvende afspraak voor een oriënterend gesprek.

Keer terug naar de hoofdpagina.