Terug naar Nieuwsoverzicht

Update GOLFGO: stijgende lijnen

2 september 2020

Goed nieuws! De greenfeegolfer heeft de weg naar GOLFGO gevonden. Het aantal reserveringen laat een stijgende lijn zien en is in augustus met 12 procent gegroeid ten opzichte van juli. Ook de belangstelling van golfbanen om met GOLFGO te werken neemt toe; 72 golfbanen hebben inmiddels hun starttijden op GOLFGO staan en profiteren zo van (extra) reserveringen op hun baan.

GOLFGO geïntegreerd in de app GOLF.NL

Vanaf 1 september 2020 is het boeken van een starttijd via GOLFGO volledig geïntegreerd in de app GOLF.NL. Dit houdt in dat de gebruiker van de app GOLF.NL niet meer wordt doorverwezen naar een website-omgeving buiten de app, maar in de app zelf blijft. Dit zal tot meer gebruiksgemak bij de inmiddels 218.000 app-gebruikers leiden.

Globale cijfers GOLFGO

Onderstaande grafiek laat een mooie stijgende lijn zien in het aantal reserveringen. De verwachting is dat dit zal toenemen nu GOLFGO volledig is geïntegreerd in de app. De gebruiker heeft een betere beleving en ervaart meer gebruiksgemak waardoor de procentuele conversie zal toenemen.

Maand  Reserveringen

 Mei (live op 15 mei)  

 3.198
 Juni  7.053
 Juli  8.164
 Augustus  9.153
 Totaal  27.568 

De aangesloten golfbanen hebben in de afgelopen periode gemiddeld 394 GOLFGO-boekingen gehad. Daarmee konden de banen op ruim 827 golfers rekenen.

Ook houden we het zoekgedrag bij van de golfers. Ben je geïnteresseerd in dat zoekgedrag ten aanzien van jouw club, neem dan contact met ons op. Elvira Urbach: elvira.urbach@ngf.nl of 06 -185 815 32.

Type reservering:
Greenfee: 73 procent van reservering wordt geboekt door greenfeespelers (geen lid van van de betreffende club/baan).
Clubleden: 27 procent van de reservering is geboekt door een homecourse-speler (lid van de desbetreffende baan).

Kansen voor golfbanen

We zien uit de cijfers dat GOLFGO steeds meer gebruikt wordt door greenfeespelers. Dit is ook de doelstelling en biedt daarom kansen om meer greenfeespelers op de baan te krijgen. Voor sommige clubs biedt GOLFGO een uitkomst om onder andere daluren aan te bieden.

Inzicht boekingen per golfbaan/-club

Elke maand ontvangen alle clubs en banen die met GOLFGO werken, een individueel overzicht met het aantal reserveringen die via GOLFGO op hun baan zijn gedaan. Vanaf begin juli wordt in deze rapportage ook getoond of iemand heeft gereserveerd met een ‘GOLF.NL-account’ of als ‘gastgebruiker’. Uit cijfers blijkt dat bijna 96 procent van de gebruikers reserveert met een GOLF.NL-account. Van deze gebruikers kunnen wij sinds begin juli zien of het een reservering bij de homeclub of bij een niet-homeclub betreft. Erg belangrijk om dit inzicht te hebben, aangezien we met GOLFGO vooral de (inactieve) greenfeespeler willen stimuleren om meer te gaan golfen. De homeclub-/ niet-homeclub-cijfers staan ook in de maandelijkse rapportage.

Doorgevoerde aanpassingen

De afgelopen maanden zijn er weer een aantal belangrijke aanpassingen doorgevoerd zodat het voor de golfer steeds makkelijker wordt om GOLFGO te gebruiken.

  • Golfbanen die online reserveerbaar zijn via GOLFGO staan hoger in de zoekresultaten. Golfbanen die niet online reserveerbaar zijn, volgen daarna; deze zijn alleen via een belknop benaderbaar.
  • De zoekfunctie is uitgebreid zodat er gezocht kan worden op zowel de naam van de baan als op de plaats waar iemand wil golfen.
  • Golfers worden niet meer vanuit de app GOLF.NL naar een website-omgeving geleid om een starttijd te reserveren. Een reservering wordt nu direct in de app gemaakt.
  • Het is makkelijker om een gastspeler toe te voegen aan een reservering. Golfvrienden uit de app kunnen direct toegevoegd worden aan de flight bij de reservering.

Marketingactiviteiten GOLFGO

De promotie van GOLFGO draait op volle toeren. Met name de ruim 218.000 GOLF.NL-app-gebruikers zijn een zeer waardevolle doelgroep die via verschillende kanalen wordt benaderd om meer te gaan golfen met GOLFGO.
De afgelopen periode zijn de volgende promoties uitgevoerd: 

  • direct mail naar 148.000 app gebruikers;
  • banners in nieuwsbrief GOLF.NL met 135.000 ontvangers;
  • tijdlijnberichten in de app GOLF.NL bij ruim 215.000 golfers;
  • online advertenties op Facebook en Instagram met een doorlopend bereik per maand van circa 100.000 mensen;
  • Google Adwords om goed vindbaar te zijn met een doorlopend bereik van 23.000 hits per maand;
  • advertenties in een aantal (digitale) golf-vakbladen.

Tip bij het gebruik van GOLFGO voor golfbanen:

  • Zorg ervoor dat je altijd je starttijden beschikbaar stelt (denk hierbij bijvoorbeeld aan je daluren), zodat je goed gevonden kunt worden en zichtbaar bent.

Vragen

Heb je vragen over GOLFGO of wil je je als golfbaan aanmelden? Neem contact op met Elvira Urbach: elvira.urbach@ngf.nl of 06 -185 815 32.

0