Terug naar Nieuwsoverzicht

Micro-influencers promoten Open Golfdagen

26 januari 2022

In april gaan we micro-influencers inzetten om de open Golfdagen te promoten. We horen je meteen denken: ‘micro-influencers’? Ja, ze klinken dan wellicht klein, maar kunnen een grote invloed uitoefenen op een specifieke groep mensen in de buurt van jouw club of baan.

Influencers, we werken er al een tijdje mee, zoals met presentatrice en ondernemer Moïse Trustfull en kickbokser Rico Verhoeven. Op hun socialmediakanalen, veelal Instagram, posten ze met regelmaat over hun golfactiviteiten. Deze posts worden gezien door hun vele volgers. Moïse heeft er 57.000 op haar Instagram-kanaal en Rico zelfs 1,9 miljoen!

Micro-influencers

Omdat we zien dat de inzet van deze influencers effect heeft, willen we ook gaan samenwerken met micro-influencers. Dit zijn mensen die invloed hebben in een bepaalde niche of in een bepaalde regio en daarom een specifieke doelgroep kunnen bereiken. Micro-influencers hebben minder volgers dan influencers, maar hun volgers hebben wel vaak dezelfde specifieke interesses.

We willen de micro-influencers inzetten om de Open Golfdagen lokaal te promoten. We verwachten een grotere ‘engagement’ op de posts van micro-influencers; in de regel is dit minimaal 6%, waar dit bij grote influencers/BN’ers tussen de 1% en 3% is.

Hoe werkt de micro-influencer-campagne?

Als NGF werken wij samen met een bedrijf dat gespecialiseerd is in influencermarketing. Zij linken ons aan mensen in een bepaalde regio die geïnteresseerd zijn in golf, maar nog niet eerder gespeeld hebben. We willen samenwerken met meerdere micro-influencers verspreid over het land.

Zij zullen allemaal in hetzelfde weekend in april (nader te bepalen) een kennismakingsles volgen op een club of baan bij hen in de buurt. Ze nemen maximaal drie vrienden mee en zullen in minstens drie posts laten zien dat ze deelnemen of deel hebben genomen aan een kennismakingsles. Daarbij vertellen ze uiteraard over hun (positieve!) ervaring, laten mooie foto’s of filmpjes zien en taggen de betreffende club of baan. Ten slotte posten ze ook een bericht met directe link naar het Open Golfdagen-platform. Idee is dat ze op deze manier eerst hun volgers enthousiast maken over de golfsport en hen daarna ook heel concreet laten zien waar en hoe deze volgers zelf een Open Golfdag/kennismakingsles kunnen boeken.

Na afloop bieden we vanuit de NGF deze micro-influencers korting aan op een Golfstart-lespakket. Wie weet worden zij én hun volgers wel fanatieke golfers. Als de campagne een succes is, zullen we die later in het seizoen nog een keer herhalen.

Wil je als golfclub of -baan meedoen met deze campagne?

  • Stel een golfprofessional beschikbaar om de micro-influencer en vrienden een kennismakingsles te geven (groep van maximaal 4).
  • Plan in de maand na deze kennismakingsles 2 of 3 gratis Open Golfdagen/kennismakingslessen in op opengolfdag.nl. Immers, de volgers van deze influencers zullen na het zien van de posts op zoek gaan naar een kennismakingsles op jouw club of baan!
  • Neem contact op met Gijs Lustenhouwer om je aan te melden.
  • Vergeet niet deze kennismakingslesssen ook zelf lokaal te promoten!