De Probeer Golf-campagne in april
20 april 2023
DPG-media
Probeer Golf is begin april te zien geweest in een digitale advertentie via DPG-media. Deze advertentie heeft in totaal 318.715 impressies opgeleverd met een click through rate (CTR) van 0,53%. Ter vergelijking: normaal is de CTR ongeveer 0,2%. Bij de volgende websites was Probeer Golf te zien:
- NU.nl
- AD.nl
- De Gelderlander
- De Stentor
- Lokale kranten (Eindhovens Dagblad, Brabants Dagblad, Tubantia, etc.)
- BN De Stem
- Libelle
Pijpers Media
Ook via Pijpers Media draait er een online campagne van Probeer Golf. Deze promotiecampagne is te zien bij Happy in Shape, Marie Claire en Beau Monde. De advertenties over de eerste kennismaking met golf komen terug in online artikelen, op Facebook, Instagram en in nieuwsbrieven. Als klap op de vuurpijl worden twee Golfstart-vouchers verloot onder deze doelgroep. Omdat de campagne nog bezig is, zijn er nog geen cijfers bekend.
Probeer Golf ook voor kinderen
We hebben bovendien een speciale pagina aangemaakt voor kinderen. Via probeergolf.nl/golfvoorkinderen zijn er gratis kennismakingslessen te boeken. Tijdens de Koningspelen (20 en 21 april) en het KLM Open (25 – 28 mei) maken we extra reclame om kinderen van verschillende basisscholen te bereiken. Dit doen we door het uitdelen van onderstaand actiekaartje.

Landelijke promotie
Vanaf mei start de grote Welcome To The Club-campagne van de NGF. Het Probeer Golf-platform wordt de landingspagina voor niet-golfers. Zorg er dus voor dat jouw golfclub altijd zichtbaar is op Probeer Golf om nieuwe golfers gemakkelijk in aanraking te laten komen met de leukste sport die er is!