Laat jouw leden meewerken aan het grote imago-onderzoek
6 oktober 2023
De enquête kan de hele maand oktober worden ingevuld. Gebruik deze link om mee te werken aan het onderzoek: https://survey.validators.nl/s3/1282A-04-2456.
Het imago-onderzoek
De aanleiding voor het onderzoek is dat de golfsport in de afgelopen 10 jaar, 5 jaar ouder is geworden. 32% van de golfpopulatie is vrouw en dus 68% man. Voor een toekomstbestendige golfsport is het noodzakelijk om te verjongen én een betere man-vrouwverdeling te krijgen. Ook is uit het imago-onderzoek van vorig jaar gebleken dat het imago van golf slecht is onder niet-golfers en hier enorme kansen liggen.
“Golf is niet voor jonge mensen en ook niet toegankelijk”
“Golf is niet voor jonge mensen en ook niet toegankelijk.” Dat was een van de uitkomsten van het onderzoek van vorig jaar dat is uitgevoerd onder ruim 4.000 niet-golfers. Tevens vindt maar liefst 50% van alle vrouwen de sport elitair volgens het onderzoek van Validators.
Wat gebeurt er met de resultaten?
De resultaten, maar vooral de inzichten verwerkt de NGF in onder meer in de Welcome to the club-campagne, de grote campagne die in april 2023 is gelanceerd en veel promotie maakt voor de golfsport en waar inmiddels 125 golfclubs en -banen actief aan meewerken. De campagne blijft de komende jaren doorgaan. Daarom is het belangrijk om jaarlijks het imago opnieuw te onderzoeken en te kijken of er verandering plaatsvindt.
Clubs worden op de hoogte gebracht van de resultaten van het onderzoek via nieuwsartikelen en in de algemene vergadering in november. Er wordt ook een sessie georganiseerd over dit onderwerp op het Nationaal Golf Congres.
Deel dit met je leden
Aan niet-golfers wordt gevraagd om deze enquête in te vullen en zij worden geworven via speciale enquêtebureaus. Maar het is ook belangrijk om het imago van de golfsport onder golfers te meten. Wat vinden zij van golf en wat moet er mogelijk anders? Doe een oproep onder je leden via de nieuwsbrief of social media om anoniem aan het imago-onderzoek mee te werken, zodat we een goed beeld kunnen krijgen over wat er onder de golfers leeft. Onder de respondenten worden vijf waardebonnen verloot van Jumbo Golf ter waarde van 100 euro.
Om golfclubs en -banen hierbij te helpen is er een voorbeeld tekst gemaakt die je mag gebruiken, zie hier. Ook kan je gebruik maken van deze afbeeldingen.
Over Validators
Validators voert het onderzoek uit en is een Nederlands onderzoeksbureau met veel expertise in kwantitatief imago-onderzoek. Validators is ISO 27001 en 20252 gecertificeerd en is tot tweemaal toe uitgeroepen tot beste onderzoeksbureau van Nederland.