NGF Verzekeringen veelgestelde vragen
Veelgestelde algemene vragen NGF Verzekeringen
Ik golf wel, maar heb geen GSN-nummer (NL-nummer). Kan ik me toch verzekeren?
Als je wel golft, maar niet lid bent van een golfclub heb je geen GSN-nummer (een uniek nummer dat begint met NL). In dit geval kun je je niet verzekeren bij NGF-verzekeringen.
Er zijn tegenwoordig meerdere vormen van lidmaatschap. Je kunt bijvoorbeeld volwaardig lid worden bij een club (onbeperkt spelen op de baan van deze club). Een andere keuze is lid worden van een club die niet op een vaste baan speelt maar die wel handicaps registreert en korting biedt op greenfees voor verschillende golfbanen. Lees er hier meer over.
Iedereen die wél lid van een golfclub is, heeft een GSN-nummer. Het GSN-nummer staat op je NGF-pas en begint met NL. Je vindt je digitale NGF-pas in de app GOLF.NL of via mijn.golf.nl.
NGF-verzekeringen vraagt om je NL-nummer. Hiermee wordt je GSN-nummer bedoeld.
Er wordt gevraagd naar mijn NL-nummer, maar deze weet ik niet (meer) of ben ik kwijt
Met het NL-nummer wordt het GSN-nummer op je NGF-pas bedoeld. Je GSN-nummer begint met NL. Je vindt je digitale NGF-pas in de app GOLF.NL of via mijn.golf.nl.
Hoe geef ik een adreswijziging door?
Dat kan door een e-mail te sturen naar info@zekerinsport.nl of te bellen met de adviesdesk van Zeker in Sport (088-5056866)
Stopt mijn verzekering automatisch bij beëindiging van mijn golfclublidmaatschap?
Nee, zeker niet. Wij ontvangen geen gegevens over beëindigen lidmaatschap, dus je moet er wel zelf aan denken op dat moment ook je NGF-verzekering op te zeggen.
Ik heb mijn NGF-verzekering niet betaald. Wat nu?
Niet betaald is niet verzekerd. Als de premie niet betaald is, kunnen er aan de verzekering geen rechten worden ontleend. De betalingsverplichting blijft echter wel bestaan. In spoedgevallen kun je per direct betalen via een machtiging of via internet bankieren. De dekking wordt hersteld nadat de achterstallige premie is ontvangen.
Bij niet tijdig betalen, wordt de vordering uit handen gegeven. De incassokosten worden opgeteld bij de kosten van de verzekering.
Hoe gaan jullie om met privacy en persoonlijke gegevens?
Wij houden ons bij het verzamelen, verkrijgen en gebruiken van persoonlijke gegevens aan de richtlijnen van de Autoriteit Persoonsgegevens en het Verbond van Verzekeraars. Voor meer informatie kun je de bijlage Privacy in de polisvoorwaarden raadplegen.
Wanneer kan ik mijn NGF verzekering opzeggen?
De verzekering moet minimaal één jaar lopen. Na het eerste jaar kan de verzekering op elk gewenst moment worden stopgezet met een opzegtermijn van één maand.
Waar vind ik de polisvoorwaarden van de verzekeringen?
De polisvoorwaarden zijn te vinden op ngf.nl/verzekeringen.
Op welke wijze kan ik mijn premie voor de NGF-verzekering betalen?
Je kunt jouw premie betalen per automatische incasso, of per factuur/internetbankieren/iDeal.
Veelgestelde vragen Reis- en Annuleringsverzekering
Vallen Schotland, Wales, Engeland en Noord-Ierland onder ‘Europa’?
Ja, deze vier landen vormen het verenigd Koninkrijk en dat valt binnen Europa.
Is diefstal van mijn spullen uit de auto ook verzekerd?
Ja. Voor diefstal uit een voertuig gelden echter wel aanvullende voorwaarden. Zo moeten je spullen uit het zicht zijn opgeruimd (afgedekt met rolhoes of hoedenplank) én moet het voertuig afgesloten zijn geweest (aantoonbare braakschade). Voor diefstal uit een voertuig geldt de verzekering niet tussen 22.00 en 07.00.
Is diefstal uit de kleedkamer verzekerd?
Dat zal afhangen van de omstandigheden. Je zult moeten kunnen aantonen of je met voldoende voorzichtigheid met je spullen bent omgegaan.
Is diefstal uit mijn tassenkooi op de club ook verzekerd?
Ja, zolang maar wel aangetoond kan worden dat je locker afgesloten was. Oftewel: er moet braakschade zijn.
Ik ben verzekerd met de NGF-reis- en -annuleringsverzekering. Bij welk ziekenhuis kan ik terecht?
Neem bij ziekenhuisopname in het buitenland altijd telefonisch contact op met de Alarmcentrale van Allianz via 088-5056822. De Alarmcentrale kan je vertellen wat geschikte ziekenhuizen zijn in de nabijheid van je vakantiebestemming.
Ik ben verzekerd via de NGF-reis- en -annuleringsverzekering. Kan ik bij ziekenhuisopname in het buitenland ook terecht bij een privékliniek?
Neem bij ziekenhuisopname in het buitenland altijd contact op met de Alarmcentrale van Allianz via 088-5056822. De kosten van behandeling in een privékliniek zijn soms vele malen hoger dan de kosten van behandeling in een algemeen ziekenhuis, terwijl de geleverde medische zorg niet of niet navenant beter is dan in een algemeen ziekenhuis. Voordat je in een privékliniek een behandeling ondergaat, moet je dan ook altijd goedkeuring hebben van de Alarmcentrale. Heb je deze niet, dan loop je de kans dat de kosten niet worden vergoed door de reisverzekering.
Hoe vind ik een goede arts in het buitenland?
Als je een arts nodig hebt in het buitenland, kun je bellen met de Alarmcentrale van Allianz: 088-5056822. Je wordt dan doorverwezen naar een goede arts in de buurt van je vakantielocatie. Noteer de plaatsnaam en het telefoonnummer waarop je te bereiken bent voordat je naar de Alarmcentrale belt.
Hoe wordt de schade afgehandeld bij de NGF-reis- en -annuleringsverzekering?
Je kunt een schadeformulier opvragen via een e-mail aan info@zekerinsport.nl of telefonisch via 088-5056866. We sturen je dan per e-mail een link naar je persoonlijk online schadeformulier toe. Het overgrote deel van de meldingen wordt binnen twee weken afgehandeld. Nadat je je schade online hebt ingediend, word je automatisch op de hoogte gehouden van de status van je schademelding.
Ik ben verzekerd via de NGF-reis- en -annuleringsverzekering. Moet ik alle ziektekosten zelf voorschieten?
Als het om kleine bedragen gaat, moet je de kosten wel zelf voorschieten, maar normaliter wordt een garantverklaring door de Alarmcentrale van Allianz afgegeven als het om grotere bedragen gaat.
Wat valt er onder de 24/7 Materiaaldekking Nederland en wat niet?
Je bent verzekerd voor diefstal, verlies of beschadiging van jouw golfuitrusting, inclusief golfgadgets, tijdens een reis in Nederland zonder overnachting tot een bedrag van maximaal 2.500 euro. Bij diefstal uit een voertuig heb je alleen recht op vergoeding als jouw golfuitrusting duidelijk uit het zicht was opgeborgen en het voertuig op het moment van de diefstal afgesloten was. Ook geldt de dekking bij diefstal uit auto enkel tussen 07.00 en 22.00 uur.
Moet ik aangifte doen bij de politie bij verlies of diefstal van mijn bagage bij de NGF-reis- en -annuleringsverzekering?
Ja, je moet bij verlies of diefstal van je bagage altijd aangifte doen bij de politie.
Welke aanvullende dekkingen kan ik afsluiten bij de NGF-reis- en -annuleringsverzekering?
De doorlopende reis- en annuleringsverzekering van de NGF kan worden uitgebreid met diverse dekkingen:
• Werelddekking
• Wintersport en bijzondere sporten
• SOS Autohulp
• Rechtsbijstand
• 24/7 Materiaaldekking Nederland
• Annulering
• Terrorisme & Natuurrampen
Ik heb Europa-dekking met mijn NGF-reis- en -annuleringsverzekering, maar ik wil een week naar New York. Wat doe ik met mijn verzekering?
Je kunt de Europa-dekking omzetten naar een werelddekking. Je krijgt dan een aanvullende factuur voor deze uitbreiding, die in ieder geval tot je volgende vervaldatum geldig is.
Neem voor deskundig advies contact op met de adviesdesk van Zeker in Sport via een e-mail aan info@zekerinsport.nl of telefonisch via 088-5056866.
Is geld mee te verzekeren op de doorlopende NGF-reis- en -annuleringsverzekering?
Ja, bij de doorlopende reisverzekering is het mogelijk geld, reischeques en/of chippassen mee te verzekeren tegen verlies of diefstal voor maximaal € 750 per reis en € 1500 per jaar
Mag iedereen de doorlopende NGF-reis- en -annuleringsverzekering afsluiten?
Nee, de doorlopende reis- en annuleringsverzekering is exclusief toegankelijk voor leden van de NGF. Deze verplichting van het lidmaatschap geldt voor tenminste één van de verzekerden die genoemd worden op het polisblad. Zolang de verzekering loopt, moet één van de verzekerden dus lid zijn van de NGF. Daarnaast is de verzekering alleen toegankelijk voor leden die in Nederland woonachtig zijn.
Wat zijn de kosten van de verzekeringsproducten van de NGF-reis- en -annuleringsverzekering?
Je kunt de NGF-reis- en -annuleringsverzekering helemaal op maat maken. Kies je verzekering en de eventuele uitbreidingen en bereken je premie op ngf.nl/verzekeren
Ik heb een NGF-reis- en -annuleringsverzekering en ik verblijf gedurende langere tijd in het buitenland, wat moet ik doen?
De doorlopende reisverzekering is voor 60 aaneengesloten dagen per vakantie geldig. Ga je voor een langere periode dan 60 dagen op vakantie of verblijf je gedurende langere tijd in het buitenland, neem dan contact op voor deskundig advies met de adviesdesk via een e-mail aan info@zekerinsport.nl of telefonisch via 088-5056866.
Ik heb al een ziektekostenverzekering, moet ik dan toch nog de dekking medische kosten afsluiten?
Het kan zijn dat je ziektekostenverzekering niet alles dekt op vakantie, of dat de ziektekostenverzekering maar tot een bepaald bedrag dekking geeft. Dat ligt onder andere aan de keuze voor je ziektekostenverzekering en of je al dan niet een aanvullende zorgverzekering hebt afgesloten, maar ook aan je vakantiebestemming. De dekking medische kosten dekt alle ziektekosten, die de ziektekostenverzekering niet dekt, tegen kostprijs. We adviseren je dus eerst goed naar je eigen ziektekostenverzekering te kijken en vervolgens de keuze te maken of je deze dekking bij je reisverzekering wilt meeverzekeren.
Ik ben verzekerd via de NGF-reis- en -annuleringsverzekering. Wat moet ik doen in een noodsituatie in het buitenland?
Neem contact op met de Alarmcentrale van Allianz via 088-5056822. Het noodnummer is er voor medisch advies, vragen over kwaliteit van zorg in het buitenland, voor alle gevallen van pech, ongeval en calamiteiten
Hoe kan ik mijn NGF-reis- en -annuleringsverzekering opzeggen?
Denk je erover om je doorlopende reisverzekering op te zeggen? Wij bespreken dit graag met je. Bel hiervoor met de adviesdesk van Zeker in Sport via 088-5056866 of stuur een e-mail naar info@zekerinsport.nl
Ik heb een NGF-reis- en -annuleringsverzekering. Hoe kan ik aantonen dat ik verzekerd ben?
Heb je een reisverzekering afgesloten en de premie betaald, dan ben je verzekerd. Ieder jaar ontvang je per e-mail een nieuw polisblad, waarop staat vermeld welke dekkingen er zijn afgesloten en wie er allemaal verzekerd is op de polis. Ben je je polisblad kwijt en wil je graag een kopie. Neem dan per e-mail info@zekerinsport.nl of telefonisch via 088-5056866 contact op met de adviesdesk.
Wanneer begint de dekking op je doorlopende reisverzekering te lopen?
De verzekerde periode start zodra je voor een reis de woning in Nederland verlaat en eindigt als je hierin terugkeert. De dekking eindigt bovendien op de 60ste dag om 24.00 uur van een aaneengesloten periode van reizen en/of verblijf. Als deze periode door onvoorziene vertraging buiten je wil wordt overschreden, blijft de dekking van kracht.
In welke landen geldt mijn doorlopende NGF-reis- en -annuleringsverzekering?
Dit is afhankelijk van je keuze: Europa- of werelddekking. Onze doorlopende reisverzekering met Europa-dekking geeft dekking voor reizen in alle landen in Europa (inclusief de Azoren, de Canarische Eilanden en Madeira) en de niet-Europese landen aan de Middellandse Zee, waaronder Turkije, Egypte en Tunesië. De dekking geldt ook in Rusland, tot de Oeral en de Kaukasus. In Nederland ben je tevens verzekerd voor (aantoonbaar) geboekte vakanties.
Ik heb een NGF-reis- en -annuleringsverzekering. Wie kan ik bellen in geval van een calamiteit?
Als er iets misgaat tijdens de reis, dan kun je een beroep doen op ons Alarmnummer: 088-5056822. Bel in ieder geval ons noodnummer bij ziekenhuisopname, ongeval of ziekte, uitval van uw auto, caravan of camper. Noteer plaatsnaam en het telefoonnummer waarop je te bereiken bent, voor je ons Alarmnummer belt.
Hoe kan ik iemand op de polis van de NGF-reis- en -annuleringsverzekering meeverzekeren?
Je kunt de gegevens van je partner en/of mee te verzekeren kinderen per mail (info@zekerinsport.nl) of telefonisch via de adviesdesk van Zeker in Sport (088-5056866) doorgeven. Meer informatie vind je op ngf.nl/verzekeringen.
Hoe kan ik mijn kinderen meeverzekeren bij de NGF-reis- en -annuleringsverzekering?
Gezinsleden en inwonende kinderen van de verzekerde tot 27 jaar zijn meeverzekerd volgens de gekozen dekkingen van de hoofdverzekerde, zodra zij op de polis zijn gezet. Aanmelden kan eenvoudig per mail (info@zekerinsport.nl) of telefonisch via de adviesdesk van Zeker in Sport (088-5056866).
Waar vind ik een schadeformulier voor mijn NGF-reis en -annuleringsverzekering?
Je kunt schade melden door een formulier op te vragen via een e-mail aan info@zekerinsport.nl of telefonisch via 088-5056866. We sturen je dan per e-mail een link naar je persoonlijk online schadeformulier toe.
Kan ik mijn NGF-reis- en -annuleringsverzekering tijdelijk stopzetten?
De verzekering kan niet tijdelijk stopgezet worden. De verzekering moet minimaal 1 jaar lopen. Na het eerste jaar kan de verzekering op elk gewenst moment worden stopgezet met een opzegtermijn van één maand.
Veelgestelde vragen Contributieverzekering
Wat wordt verstaan onder 'contributie' in de NGF-contributieverzekering?
Onder contributie wordt verstaan: Het lidmaatschap van de vereniging en de eventueel betaalde vergoeding voor het speelrecht en gebruik van de oefenfaciliteiten. De kosten voor een locker en/of horecabijdrage vallen hier niet onder.
Ik heb een NGF-contributieverzekering en ben ziek. Wat moet ik doen om in aanmerking te komen voor vergoeding van mijn contributie?
- De NGF-contributieverzekering biedt een vergoeding indien je langer dan 2 maanden niet kan golfen. Vermoed je dat je ziekte of blessure langer dan 2 maanden gaat duren, bezoek dan een arts of je huisarts. Indien je van je arts het medisch advies hebt gekregen om niet meer te golfen informeer je de adviesdesk uiterlijk binnen 3 dagen per e-mail info@zekerinsport.nl of telefonisch via 088-5056866. Het medisch advies moet duidelijk maken voor welke periode dit advies geldt.
- Ten behoeve van je schadedossier kan je vast de volgende documenten opzoeken:
a. wat de kosten voor het lidmaatschap van de vereniging zijn
b. dat je de kosten voor het lidmaatschap hebt voldaan. - Nadat je weer mag golfen stuur je de documenten op waaruit blijkt welke periode je volgens je arts niet mocht golfen.
Ik heb een NGF-contributieverzekering en ben ziek. Ik ben lid bij twee of meer golfverenigingen. Krijg ik mijn contributie terug van alle verenigingen waar ik lid ben?
Nee, je hebt recht op vergoeding van de contributie van het lidmaatschap bij één golfvereniging (die bij de NGF is aangesloten).
Ik heb een NGF-contributieverzekering en ben zwanger. Kom ik in aanmerking voor vergoeding van mijn contributie?
Ja, indien een arts het medisch advies geeft om niet meer te golfen vanwege de gezondheid. De zwangerschap moet wel ontstaan zijn in de verzekerde periode en de periode dat je op medisch advies niet mag golfen moet langer zijn dan twee maanden
Ik heb een NGF-contributieverzekering en lijd aan dementie. Kom ik in aanmerking voor vergoeding van mijn contributie?
Ja, indien een arts het medisch advies geeft om niet meer te golfen vanwege de gezondheid. Betreft het een bestaande aandoening, die onverwacht verslechtert dan is er ook dekking. Betreft het een aandoening waarmee je al kwakkelt en is het vooruitzicht dat dit in de loop van het jaar reden is voor een operatie, dan wordt niet meer gesproken van een onverwachte verslechtering.
Wat is de ingangsdatum van de NGF-contributieverzekering?
De aanvraagdatum van je verzekering is ook de ingangsdatum van de verzekering, dus je de verzekering start direct.