Terug naar Nieuwsoverzicht

Jumbo Golf & Hockey nieuwe partner NGF

11 mei 2021

De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) en Jumbo Golf & Hockey gaan een vijfjarige samenwerking aan. Een ijzersterke samenwerking, naar eigen zeggen, met als leuze: ‘Samen maken wij golf nog leuker. Voor elk niveau en in ieder detail van materiaal tot outfit en voor iedere prijs. Wij maken je wegwijs in golf.’

Jeroen Stevens, Directeur NGF, is verheugd over de samenwerking: “We zijn twee mooie Nederlandse merken die samen de golfsport gaan versterken en nog toegankelijker gaan maken”.

Jumbo Golf op het netvlies

Jumbo Golf & Hockey is met acht winkels de grootste retail keten in Nederland op het gebied van golfartikelen. Het grote assortiment is vooral zichtbaar in de hypermoderne Jumbo Golf & Hockey superstore in Teteringen. Binnenkort opent eenzelfde superstore in Eindhoven.

Voor Jumbo Golf & Hockey is het doel van de samenwerking duidelijk. Bart van Pelt, CEO van Jumbo Golf & Hockey: “Voor ons is het belangrijk bij zo veel mogelijk golfers op het netvlies te komen. Ik hoop dat we door dit partnership nog meer beginnende en gevorderde golfers kunnen bereiken en verleiden om naar onze winkels te komen.”

Deskundig advies

Andersom is Jumbo Golf & Hockey ook voor de NGF een ideale partner. Danielle Wallet, Directeur Marketing bij de NGF “We zien dat de drempel om te gaan golfen nog steeds hoog is. Mensen weten niet precies welk materiaal er nodig is, welke kleding ze aan moeten en denken over het algemeen dat golf duur is.” Centraal in het partnerschap staat dan ook het wegwijs maken van klanten via deskundig advies over equipment. “Zo hopen we de beginnende golfer niet alleen een vliegende start te geven, maar vooral ook voor lange tijd en met plezier de sport te laten beleven”, aldus Wallet.

Interessant voor de samenwerking is bovendien dat blijkt dat hockeyers meer dan gemiddeld geïnteresseerd zijn in golf. De combinatiewinkels van Jumbo brengen nieuwsgierige hockeyers eenvoudig in contact met de golfsport.

Samen content creëren

De samenwerking tussen de twee merken zal onder andere tot uiting komen in gezamenlijke content creatie en activatie van de verschillende doelgroepen. Jumbo Golf & Hockey en de NGF zullen bijvoorbeeld samen optrekken om meer aandacht voor jeugdgolf te genereren, maar ook om producten als de Open Golfdagen en Golfstart nog groter te maken. De campagne- en instructievideo’s van GOLF.NL zullen daarnaast doorvertalingen krijgen met branded content en product placement van Jumbo Golf & Hockey.

Jumbo Golf & Hockey nieuwe partner NGF

Toekomst

De NGF zal zich op het gebied van partnerships verder richten op een aantal domeinen dat voor partners aantrekkelijk is, zoals duurzaamheid en vitaliteit. Jeroen Stevens: “We hopen dat de markt ziet welke beweging we met de NGF zijn ingeslagen en dat er bij meer partijen interesse ontstaat om met ons samen te werken en golf verder op de kaart te zetten. We willen meer eigen producten in de markt zetten die ook interessant zijn voor partners om zich aan te verbinden. De Coronacrisis heeft voor ons bevestigd dat een sponsorhuis dat alleen gebaseerd is op evenementen en relatiemarketing geen gezonde sponsorconstructie is. Je moet meer assets hebben. Het moet meer in balans met elkaar zijn. Met eerst Big Green Egg en nu Jumbo Golf & Hockey zetten we die stappen.”