Terug naar Nieuwsoverzicht

Ludieke golfballenactie Prise d'Eau

14 september 2021

Nu de coronaregels nog meer versoepeld worden en er per 25 september een einde komt aan de 1,5-meterregel wordt het nog makkelijker om een Open Golfdag te organiseren. De marketing van zo’n dag, en dan met name de lokale promotie, is enorm belangrijk. Een creatieve promotiestunt van Prise d’Eau in Tilburg ging een eigen leven leiden. Lees mee!

Inge van den Akker van Prise d’Eau Golf vertelt dat zij ter promotie van hun Open Golfdag op 31 augustus 2021 golfballetjes lieten bedrukken met de cryptische tekst ‘Ik wil er op 31 aug bij zijn. Breng mij dan thuis en …’. Deze golfballetjes verspreidden ze vervolgens op het terrein van de golfbaan zelf.

Mysterie

Maar al snel werden de balletjes ook in de binnenstad van Tilburg gespot en kreeg het digitale platform Tilburg.com vragen van bewoners: ‘wisten zij soms waar die mysterieuze golfballetjes vandaan kwamen?’ De redacteuren van Tilburg.com zochten het uit en kwamen al snel uit bij Prise d’Eau en de geplande Open Golfdag. Ze schreven er zelfs een artikel over, een betere promotie kun je je niet bedenken!

Golfballenactie Prise d'Eau

De jonge Sophie leverde uiteindelijk als eerste een golfballetje in bij de Tilburgse club en kreeg daarmee haar eerste golflessen cadeau. Al met al een simpele actie met een onverwacht leuke spin-off!

prise d'eau golfballen actie