Terug naar Nieuwsoverzicht

Influencers promoten de Open Golfdagen

25 juli 2022

In september gaan we weer influencers inzetten om de Open Golfdagen te promoten. Maar liefst 20 influencers zullen in die maand posten over hun kennismaking met golf en daarmee zo’n 125.000 Nederlandse Instagramaccounts bereiken.

Influencers, we werken er al een tijdje mee, zoals met presentatrice en ondernemer Moïse Trustfull en kickbokser Rico Verhoeven. Op hun social media kanalen, veelal Instagram, posten ze met regelmaat over hun golfactiviteiten. Deze posts worden gezien door hun vele volgers. Moïse heeft er 57.000 op haar Instagram-kanaal en Rico zelfs 1,9 miljoen!

Terugblik eerste ronde in april 2022
Afgelopen april hebben we gewerkt met 13 micro-influencers. Dit zijn mensen die invloed hebben in een bepaalde niche of in een bepaalde regio en daarom een specifieke doelgroep kunnen bereiken. Micro-influencers hebben minder volgers dan influencers, maar hun volgers hebben wel vaak dezelfde specifieke interesses. Gedurende de eerste ronde hebben we meer dan 78.000 Instagramaccount weten te bereiken.

Op basis van deze eerste ronde hebben we geconstateerd dat golfgerelateerde content goed bekeken wordt op social media. Waar 6% engagement gemiddeld is bij een micro-influencercampagne zagen we dat alle content die onze influencers postten een gemiddelde engagement had van bijna 8%.

Tweede ronde in september 2022
Tijdens deze nieuwe ronde maken we een combinatie tussen micro-influencers, die heel lokaal promoten, en meso-influencers. Meso-influencers zijn personen met een bereik van 10.000 tot 50.000 volgers. Zo proberen we ons bereik van volgers te vergroten, terwijl we tegelijkertijd op lokaal niveau de Open Golfdagen promoten.

Hoe werkt de influencer-campagne?
We werken samen met een bedrijf dat gespecialiseerd is in influencermarketing. Zij linken ons aan mensen in een bepaalde regio die geïnteresseerd zijn in golf, maar nog niet eerder gespeeld hebben. Idee is om samen te werken met meerdere micro-influencers verspreid over het land.

Zij zullen allemaal eind augustus/begin september een kennismakingsles volgen op een club of baan bij hen in de buurt. Ze nemen maximaal drie vrienden mee en zullen in minstens drie posts laten zien dat ze deelnemen of deel hebben genomen aan zo’n kennismakingsles. Daarbij vertellen ze uiteraard over hun (positieve!) ervaring, laten mooie foto’s of filmpjes zien en taggen de betreffende club of baan. Ten slotte posten ze ook een bericht met directe link naar het Open Golfdagen-platform. Alle berichten moeten gepost worden tussen 5 en 18 september.

De influencers zullen eerst hun volgers enthousiast maken over de golfsport en hen daarna ook heel concreet laten zien waar en hoe deze volgers zelf een Open Golfdag/kennismakingsles kunnen boeken. Doe er je voordeel mee en plan je Open Dagen nu in voor de periode september en oktober!

Na afloop bieden we de micro- en meso-influencers korting aan op een Golfstart-lespakket. Wie weet worden zij én hun volgers wel fanatieke golfers!

Wil jij met jouw golfclub of -baan meedoen met deze campagne?

  • Stel een golfprofessional beschikbaar om de micro-influencer en vrienden een kennismakingsles te geven (groep van max. 4).
  • Plan eind september 2 of 3 gratis Open Golfdagen/kennismakingslessen in op opengolfdag.nl. Immers, de volgers van deze influencers zullen na het zien van de posts op zoek gaan naar een kennismakingsles op jouw club of baan!
  • Neem contact op met Gijs Lustenhouwer om je aan te melden.
  • Vergeet niet deze kennismakingslesssen ook zelf lokaal te promoten!