"We vergeten de bestaande golfers niet"

30 december 2022

Dat de NGF focus heeft op nieuwe golfers wil natuurlijk niet zeggen dat we de bestaande vergeten. Integendeel. Danielle geeft nog maar een keer aan dat zij heel belangrijk zijn en dat de NGF hen zeker niet uit het oog verliest.

Aflevering 18 van Danielles Drive gaat over de bestaande golfers.

“Waarom krijgen nieuwe abonnees mooie cadeaus of korting en ik die al jaren trouw betaal niks?” Die klacht krijgen kranten en tijdschriften vaak te horen. Bij de NGF komen soms reacties binnen die er een beetje op lijken. Golfers die al wat langer spelen vinden namelijk dat we alleen maar gericht zijn op het werven van nieuwe golfers en de oudere, bestaande doelgroep verwaarlozen.

Dat onze focus ligt op het aantrekken van nieuwe golfers tussen de 25 en 50 jaar en het veranderen van het imago van de golfsport is absoluut waar. Maar dat doen wij naast al onze activiteiten gericht op de bestaande golfers. Op GOLF.NL maken we jaarrond content gericht op alle type golfers, oud, jong, man, vrouw en met een lage of hoge handicap.

Cadeaus, instructievideo's, stappenplan

Cadeaus uitdelen doen we ook met enige regelmaat. Sietse en Gerard van onze podcast Podje Golf hebben in de aanloop naar oudjaar op Instagram negen filmpjes gemaakt waarbij prachtige prijzen te winnen waren zoals een driver van Titleist, afstandmeters, heel veel golfballen en als hoofdprijs een Big Green Egg MiniMax. De respons op deze actie was heel groot.

Om golfers van alle niveaus een handje te helpen beter te spelen, plaatsen we veel instructievideo’s en -artikelen. In het nieuwe jaar kun je bij GOLF.NL onder andere tips verwachten van mannen als Joost Luiten, Wil Besseling en Daan Huizing. Natuurlijk vergeten we de vrouwen niet, in 2023 ook veel instructievideo’s mét en voor vrouwen. En als het gaat om instructie wil ik jullie zeker ook wijzen op het vernieuwde NGF Stappenplan waar je tientallen video’s vindt om alle onderdelen van het spel op een leuke manier te trainen.

De NGF zet zich in om bestaande golfers te behouden en te inspireren vaker naar de baan te gaan

Een gezonde golfmarkt op de langere termijn, dat is waar veel van de campagnes en activiteiten en de NGF op zijn gericht. Voor banen en clubs is het van levensbelang dat er voldoende golfers zijn én blijven. Gelukkig is de situatie nu totaal anders, maar laten we niet vergeten dat voor het uitbreken van de coronapandemie heel wat clubs en banen het lastig hadden om de exploitatie rond te krijgen en dreigden om te vallen. Dat willen we uiteraard voorkomen. Vandaar dat de NGF zich niet alleen focust op nieuwe golfers, maar zich ook inzet om bestaande golfers te behouden en te inspireren vaker naar de baan te gaan.

Een mooie actie in dat verband vond ik onze Wintergoud-campagne afgelopen februari. De golfers die in die maand het vaakst een rondje speelden en hun score invoerden in de app van GOLF.NL konden mooie prijzen winnen. Dus nogmaals, als NGF vergeten we de bestaande golfers absoluut niet, maar we gaan ook vol energie door om nieuwe golfers de sport in te trekken.

Laatste column

Met mijn column ga ik stoppen, vooral omdat ik het na achttien afleveringen steeds lastiger vind een prikkelend onderwerp te bedenken. Als directeur marketing van de NGF vind ik het natuurlijk wel belangrijk te blijven communiceren met onze achterban. Daarom ga ik eens goed denken over een nieuw concept, en als jullie daar ideeën of suggesties voor hebben, dan hoor ik dat natuurlijk heel graag op danielle.wallet@ngf.nl.

Daniëlle Wallet directeur marketing van de NGFDanielle Wallet
danielle.wallet@ngf.nl