De campagne 'Dat doen we natuurlijk'
'Dat doen we natuurlijk' is een initiatief van de NGF, NVG, VvGM en PGA Holland. In september 2024 is een concept van de campagne gepresenteerd aan vertegenwoordigers van golfclubs en -banen. De campagne wordt in de winter 2024-2025 verder uitgewerkt en in het voorjaar van 2025 officieel gelanceerd.
Waarom deze campagne?
Hoe de golfwereld met de natuur omgaat, is iets vanzelfsprekends. Zó vanzelfsprekend dat er eigenlijk nog nooit uitgebreid aandacht aan is geschonken.
Golfbanen vormen unieke stukjes natuur waar goed voor wordt gezorgd. Maar dat is bij veel mensen niet bekend. Daarom willen we dit gaan vertellen en dat gebeurt aan de hand van de campagne 'Dat doen we natuurlijk'.
We willen niet-golfers niet alleen bewust maken dat golfbanen mooie natuurgebieden vormen. We willen Nederland ook kennis laten maken met die bijzondere natuur. Dat zal onder meer gebeuren door middel van pr-acties. Niet-golfers zullen dan actief uitgenodigd worden om de natuur op golfbanen te ervaren.
Is die mooie natuur op golfbanen wel toegankelijk? Vaak wel en in toenemende mate: heel veel golfbanen delen hun natuur met wandelaars, fietsers en andere recreanten.
- Er zijn 115 locaties met openbare fiets- of wandelpaden door het golfterrein.
- Tientallen golflocaties zijn een afstappunt voor toeristische wandel- en/of fietsroutes.
- Op bijna alle golflocaties verwelkomt de horeca naast golfers ook recreanten en bedrijven. Hier geniet je van eten en drinken of vergader je in een groene en rustige omgeving.
- Tientallen golflocaties bieden meer sporten dan golf aan, bijvoorbeeld tennis, padel, vissen, fitness, voetgolf en minigolf.
Zodra er meer nieuws is over 'Dat doen we natuurlijk' lees je dat op deze pagina en in de nieuwsbrief van de NGF. Wil je nu al meer weten? Neem dan contact op met Jackelien Dijkstra.
Ga terug naar de hoofdpagina Toolkit communicatie: clubs > golfers.