Promoot je club via Instagram
30 oktober 2018
Restaurants zorgen voor een fotogeniek interieur en fraai opgemaakte borden. Gasten maken foto’s en delen deze met hun honderden volgers op Instagram. Daarvoor gebruiken zij ook nog de speciale #hashtag die de restauranteigenaar bedacht heeft. In de horeca wordt reeds gretig gebruikgemaakt van deze vorm van reclame.
‘Slim,’ stelt online communicatie- en marketingprofessional Rico den Burger. ‘Want zo bespaar je als uitbater niet alleen op je marketingbudget, een aanbeveling van een vriend is ook nog eens veel waardevoller dan een advertentie. Grote kans dus dat een zaak binnen de kortste keren volstroomt.’
Ook voor golfbanen biedt deze aanpak kansen voor gebiedspromotie. Bezoekers die met foto’s aan hun volgers laten zien waar ze met zoveel plezier gaan golfen. Hoe je dat stimuleert? Zorg voor een fotogenieke omgeving, help mensen op weg en beloon ze.
Waardevolle feedback
Foto’s zorgen niet alleen voor gratis reclame, maar leveren bovendien heel waardevolle feedback op, aldus Burger. Ze helpen je om door de ogen van de bezoeker naar je eigen golflocatie te kijken. ‘Je zult zien dat mensen vooral details en scenes fotografen die jij misschien over het hoofd hebt gezien. Als je weet wat in de smaak valt, kun je die kennis weer gebruiken in andere communicatie en marketing.’
Instagram: snelst groeiende social media
Instagram heeft meer dan vier miljoen gebruikers in Nederland en is de snelst groeiende social media-service. Dat komt ook doordat Instagram door zowel jong als oud wordt omarmd. De basis van Instagram is een persoonlijke fotocollectie. Juist omdat foto’s zo veel meer kunnen zeggen dan tekst, is Instagram een geweldig middel om je club en de activiteiten op de club van de beste kant te tonen.
Wil je aan de slag met gebiedspromotie? Lees hier dan de 5 tips die je op weg helpen.
Ga naar de hoofdpagina Best practices op het gebied van ledenwerving en -behoud.